مقاله؛ چگونه بر خواب بیش‌ازحد غلبه کنیم؟
دوشنبه 8 آذر 1395 ساعت 21:09 | نوشته ‌شده به دست علی c60 | ( نظرات )

 ابتدا باید این احساس تعهد را در خود ایجاد کنید که حتماً بر عادت خواب بیش ‌از حد خود غلبه کنید. باید بدانید که "چرا" می ‌خواهید چنین کنید. شما باید با دانستن این دلیل، در خود انگیزه غلبه بر این عادت را ایجاد کنید. 

تأثیرات منفی خواب بیش ‌از حد:

  کاملاً واضح است که بیش ‌از حد خوابیدن، موجب اتلاف وقت شده و کمبود وقت نیز موجب بی‌ فایده گی و ناتوانی در انجام وظایف و مسئولیت‌ های روزانه می‌ شود. گاهی هنگامی‌ که بیش‌ از حد می‌ خوابید، دچار خجالت شده و نسبت به خود خشمگین می‌ شوید که این حالت به‌ تدریج می‌ تواند تأثیری منفی بر عزت ‌نفس شما داشته باشد. این علت و معلول ‌های خواب بیش‌ از حد می‌ توانند در یک چرخه پایان ‌ناپذیر مداوم بر یکدیگر تأثیر گذاشته و مدام شرایط شما را سخت ‌تر کنند.

 دلایل خواب بیش‌ از حد:

 همانطور که گفتیم، یک دلیل خواب بیش ‌از حد شما می‌ تواند کیفیت بد خواب باشد. دلایل داشتن چنین خوابی می ‌تواند عادات یا شرایط بد و غیر اصولی مانند بیدار ماندن تا دیروقت، انجام کارهای شیفت، تغذیه نامناسب و محیط پر سروصدا باشد. این حالت می ‌تواند به دلیل ناهنجاری ‌های فیزیکی مانند قطع تنفس هنگام خواب یا Sleep apnea باشد

 چگونه خواب بیش ‌از حد را متوقف کنیم؟

 ابتدا باید این احساس تعهد را در خود ایجاد کنید که حتماً بر عادت خواب بیش ‌از حد خود غلبه کنید. باید بدانید که "چرا" می ‌خواهید چنین کنید. شما باید با دانستن این دلیل، در خود انگیزه غلبه بر این عادت را ایجاد کنید. سپس ،با برقرار کردن یک برنامه منظم خوابیدن و بیدار شدن و رعایت آن، سیستم خواب خود را دوباره به نظم در آورید.

 چه زمانی به خواب می‌ روید؟ چه زمانی بیدار می‌ شوید؟ حداقل طوری برنامه ‌ریزی کنید که هر روز- حتی اگر دیر خوابیدید و حتی در روزهای تعطیل- در یک ساعت مشخص بیدار شوید.

  پس باید چه کنید؟

ü        باید به هر روشی که بتواند شما را یک‌ بار درست سر موقع بیدار کند متوسل شوید و یک چرخه تازه را آغاز کنید

ü        شرایط مناسب را برای داشتن خوابی خوب در شب مهیا کنید و عوامل مخرب (نور، سروصدا، عادت تماشای فیلم در رختخواب و...) را حذف کرده یا تعدیل کنید.

ü        روشی مناسب و عملی برای بیدار شدن خود پیدا کرده و هر روز از آن استفاده کنید

ü        بر روی انگیزههای خود و انضباط شخصی متمرکز شده، آنها را تقویت کنید.

 فراموش نکنید که عادات، اکتسابی هستند و هرچند تغییر دادن آن در ابتدا مشکل به نظر می ‌رسد، اما به ‌خصوص در مورد خواب، الگوهای تازه سریع جا میافتند و شما پس از چند روز متوجه می‌ شوید که به‌ موقع و بدون نیاز به شنیدن زنگ ساعت یا ریخته شدن آب بر صورتتان! از خواب بیدار شده‌ اید

 

Print Friendly Version of this pageپرینت مطلب داغ کن - کلوب دات کام Share
مرتبط با: مقالات،


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
مسافر علی رهجوی اقای مجید فروغی جمعه 12 آذر 1395 13:21
خدا قوت خسته نباشید.عالی ومفیدبود.تشکر می کنم بابت مطالب ووقتی که گذاشتید
مسافر فرهاد سه شنبه 9 آذر 1395 14:57
ممنون از مطالب خوب ومفید خصوصا" مسئله خواب که برای یک مسافر بسیار تا بسیار پراهمیت وتاثیر گذار می باشد.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید: